Workshop "Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία" - Θεσσαλονίκη

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

MEDEAnet workshop - Θεσσαλονίκη Νοέμβριος 2013

Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία  

 

 

 "Develoning documentaries in schools" MEDEAnet training course - Thessaloniki 22-24 November 2013 GREECE

Σεμινάριο “Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία” στη Θεσσαλονίκη

Η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων διοργάνωσε σε συνεργασία με τη Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το σεμινάριο “Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία” στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου MEDEAnet.

Το σεμινάριο απευθύνόταν σε εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν ήδη εμπειρία στη δημιουργία βίντεο στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκειά του, έγινε ανταλλαγή απόψεων των καλών πρακτικών αξιοποίησης βίντεο σε σχολικές δραστηριότητες με Ευρωπαίους καθηγητές μέσω διαδικτύου.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου 2013 σε Αίθουσα Συνεδριάσεων της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

Κεντρική εισηγήτρια στο σεμινάριο: η σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός Οπτικοακουστικών Μέσων, Μαρία Λεωνίδα.

Στόχος: Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε σε μεθοδολογίες που σχετίζονται με το ντοκιμαντέρ, διερευνώντας τους τρόπους με τους οποίους το ντοκιμαντέρ αφηγείται ιστορίες και πώς αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της δημιουργικότητας στα σχολεία. Ευρύτερος στόχος είναι η κατανόηση ότι το ντοκιμαντέρ αποτελεί ένα πολύπλοκο, εκφραστικό και αποτελεσματικό μέσο που μπορεί να υποστηρίξει τη μαθησιακή διαδικασία.

Μεθοδολογία:

Εργασία σε ομάδες – συνεργατική μάθηση Βιωματική μάθηση Αξιολόγηση διαδικασιών

Κατά τη διάρκεια του τριήμερου σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν στους τρόπους βελτίωσης των τεχνικών λήψης, επεξεργασίας βίντεο, της δημιουργικής χρήσης του ήχου και των τεχνικών αφήγησης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν τα δικά τους ντοκιμαντέρ σε  ομάδες και τα αξιολόγησαν μεταξύ τους, εστιάζοντας τόσο στην κατανόηση του περιεχομένου όσο και σε μεθοδολογίες που θα μπορούσαν να κάνουν τη διδασκαλία συναρπαστική και ελκυστική στους νέους.

Συμπληρωματικές εισηγήσεις:

Δραστηριότητες  του έργου MEDEAnet, Αξιοποίηση του βίντεο στην εκπαίδευση,

Σοφία Παπαδημητρίου, Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση

(τρόποι δημοσίευσης και διάδοσης των βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα, μέθοδοι ενσωμάτωσης σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης, καθώς και οικοδόμησης Επαγγελματικών Δικτύων Μάθησης στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών)

3. Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός MEDEA Awards 2012,

Πέτρος Μιχαηλίδης, 5ο Δημοτικό Αλεξανδρούπολης,

(τρόποι αξιοποίησης βίντεο στη μαθησιακή διαδικασία εντός του Αναλυτικού Προγράμματος και η εμπειρία από τη βράβευσή του στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό MEDEA Awards 2012).

Πολυμέσα